آخرین اخبار

هاشمی: کارهای فرهنگی که برای بازی‌های پاراآسیایی انجام شد مورد توجه رهبری بود

وزیر ورزش و جوانان گفت: کارهای فرهنگی که برای بازی‌های پاراآسیایی انجام شد مورد توجه حضرت آقا بود و ایشان همیشه نگاه خاصی به این موضوعات دارند.

اشتراک گذاری
19 دی 1402
کد مطلب : 11028

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، کیومرث هاشمی در مجمع پاراالمپیک، اظهار داشت: سلام و صلوت به روح پرفتوح شهدا، امام شهدا، شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای اخیر حادثه تروریستی کرمان، شهدای کربلای ۵ و همه عزیزانی که برای این ممکلت از جان خود گذشتند.

وی افزود: خوشحالم امروز در این مجمع حضور دارم. از زحمات خسروی وفا به خاطر زحماتش در کمیته پاراالمپیک در سال‌های گذشته تشکر می‌کنم. از مجموعه همکاران خوبم، خانواده جانبازان و توان یابان و روسای فدراسیون‌ها که تلاش کردند در هانگژو این اتفاق خوب را رقم بزنند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: اول آذرماه بود که جامعه ورزش و قهرمانان و مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی دیداری با مقام معظم رهبری داشتند. جلسه خوب و تاثیرگذاری را شاهد بودیم؛ صحبت‌هایی که حضرت آقا داشتند اثرگذار بود و این مسوولان هستند که باید وظیفه خود بدانند که از این بیانات برای کارهای خود استفاده کنند. مطالب بسیار خوبی گفته شد و ۱۱ تشکر خاص هم حضرت آقا انجام دادند که قصد تکرار آنها را ندارم؛ از جمله تشکر از آن خانمی که همراه با فرزندش روی سکوی قهرمانی رفت و تشکر از آن خانم ورزشکاری که با حجاب در مسابقات حاضر شد و تشکر از آن ورزشکاری که سجده کرد و تشکر از آن قهرمانی که مدالش را به شهدای غزه اهدا کرد. همه اینها نشانگر این است که کارهای فرهنگی که برای بازی‌های پاراآسیایی انجام شد مورد توجه حضرت آقا بود و ایشان همیشه نگاه خاصی به این موضوعات دارند. این نگاه‌ها در حوزه ورزش قهرمانی باید هر روز پررنگ‌تر شوند. خوشبختانه مسوولان این نگاه را دارند.

وی افزود: شاه بیت کلام حضرت آقا ایران قوی در سایه ورزش قوی مطرح شد؛ یعنی اگر می‌خواهیم ایران قوی داشته باشیم باید ورزش قوی داشته باشیم. این یک فرصت برای جامعه ورزش است که خوشبختانه هم ریاست محترم جمهور و هم مجموعه دولت در تلاش است که از ظرفیت‌های ورزش برای اهداف انقلاب و نظام استفاده کند. ورزش فرصتی است که ما بتوانیم خدمات خودمان در کشور را به سمع و نظر جهانیان برسانیم. چند نکته را باید مطرح کنم؛ از زمانی که ما در مجموعه وزارتخانه حضور پیدا کرده‌ایم با توجه به اینکه در بخش‌های مختلف ورزش حضور داشته‌ام اعتقاد دارم که از تداخل وظایف باید جلوگیری کنیم. وزارت ورزش موظف است که حمایت‌های لازم را از کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک انجام دهد؛ لذا در جلسه‌ای قبل از بازی‌های هانگژو که ما خدمت دوستان بودیم در قالب ستاد بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی در آن جلسه غفور کارگری هم حضور داشت و گفتم من اعتقادی به تشکیل ستاد بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ندارم. 

ادامه دارد…

 



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =